Saligia - A hét főbűn


A mai bejegyzés nem más, mint a mi briliáns bíráink névsora. Reméljük, hogy ezzel még nagyobb kedvet csinálunk a versenyhez, mert a bejegyzés további részében látható lista garancia az érdemi kritikára.
Nagyon szépen köszönjük a rengeteg segítséget, közreműködést, lelkesítést és természetesen azt, hogy elvállaltátok ezt a feladatot, öröm Veletek együtt ötletelni és "dolgozni"! 
Aki szemfüles volt, rájöhetett, hogy a díjak között említett meglepetés kategória ezek után mi lehet.



Lapozz, hogy kiderítsd, jó volt-e a tipped!


Kiválasztásra kerül a Zsűri kedvenc története!

Heten vannak, mint a gonoszok, de ez a Weasley-gyerekekre is igaz, tehát nem kell félni Tőlük sem.

Részben álnév mögött bujkálnak, így Ti is izgulhattok az eredményhirdetésig, hogy vajon melyik vélemény, kitől érkezett, de a bejegyzés alján szerepelnek a neveik.
Meglátásaikat, javaslataikat, tanácsaikat vagy épp dicséretüket a pontozási szakasz vége felé küldik el a történetekhez, igaz, nem hozzászólás formájában, hanem egy külön blogbejegyzésben szerepel majd az értékelésük.

Készültek egy-egy rövid bemutatkozással, amikből az is kiderül, hogy mire számíthattok Tőlük. Azonban ezeket már az álnevükön prezentáljuk, hiszen a várható kritikáikat is jellemzik bennük.

Superbia:
Üdv nektek, kedves írók! 
Amit én szeretek egy műben, az az ésszerűség. Nem kell mindent megmagyarázni... a szájbarágás már taszít. Nem. Egyértelműen az aranyközépút, amit, ha mesterien eltalálsz, levettél a lábamról. Nem kell mindent megmagyaráznod ahhoz, hogy értse az olvasó; a függővégek, félszavak, utalások a legjobbak. Felspannolnak, és igencsak kíváncsivá tesznek. 
Természetesen nem ragaszkodom az ilyesmikhez. Többnyire nem érdekel, mi a téma, kik a szereplők és a kontextus, ha valami jól meg van írva, még akkor is tátott szájjal olvasom, ha gyűlölöm az adott szereplőt. Tehát itt nem kötök ki olyasmiket, hogy csak slasht olvasok szívesen, vagy csak olyasmit, amiben Harry is szerepel. Nem kikötés, és én is egyetértek azzal, hogy ne nekünk írjatok, hanem magatoknak. Ha szereted a karaktereid, az írást, az ötleteid, akkor már jó úton jársz ahhoz, hogy én is szeresselek, és a műved is. 
Minden jót, és ihletben gazdag alkotást kívánok.

"Alkoss mondatokat ezzel a szóval: hiábavalóság. Szét is szedheted őket, a lényeg, hogy minden mondatban mást jelentsen, más jelentései legyenek."


Avaritia:
Kedves Írók! 
Írhatnék arról, hogy én milyen történetet szeretek olvasni, de ne arról szóljon most a fáma. :) Olyan történetet nem várok. Tudjátok mit várok? Kreativitást, választékos szóhasználatot. Hű tükrét akarom látni annak, amiért beleszerelmesedtem ebbe a fandomba. Szeretném érezni rajtuk a beléjük fektetett élvezetes munkát, hogy nem kényszer, hogy ez tulajdonképpen szórakoztató tanulás és tanítás, mert nem is gondolnátok, hogy milyen kincs ez a fanfic birodalom. 
Tőlem tisztán azt fogjátok kapni, amit adtatok. Mindig azzal a friss ízzel írom meg a kritikát, amit a történet hagyott bennem. A rám gyakorolt benyomást pontozom, arra reagálok, úgyhogy nem, ez a kedves zsűritag, nem a vesszőhibákért fog fület rágni. Amiért viszont fogok: a következetlenség és megalapozatlanság. El kell hinnem, benne kell lennem, hogy szeretni tudjam, és ezt csak így lehet, Kedveskéim. 
Érzelemember vagyok összegezve, ennyit elég ha tudtok, olykor kicsit csípős nyelvű, de telis-tele sok sok szeretettel és vállpaskolással. 
Kívánok annyi lelkesedést, amennyi nálunk sztorikra kiéhezett zsűri csapatkánál van. 
Csókok!

"Milyen fokon vagy szinten építed bele érzelmi életed, tapasztalataid egy-egy írásodba?"

Luxuria:
Sziasztok! 
Leginkább a romantikus történetekkel lehet a kenyérre kenni, a depi end a mumusom, a slashtől viszont nem rettenek meg. Nem zavar az OOC, ha kellőképpen alá van támasztva a szereplő jellembeli változásának az oka, a klisé sem, ha azért az Író hoz valami újat az adott témában, viszont a kiszámíthatóságot én sem szeretem. Egyet kérek csak, ne azon remegjetek írás közben, hogy mennyire felel majd meg az ízlésünknek a történetetek, ne nekünk akarjatok megfelelni, hanem szívből írjatok, mintha csak magatoknak tennétek, és akkor nem lesz baj. ;) 
Ihlettel teli alkotói szakaszt, a publikáláshoz pedig sok sikert kívánok Nektek! 

"Éjszaka van, egy temető közepén állsz, körülötted Halálfalók, veled szemben az önelégülten vigyorgó Voldemort áll, kivont pálcával. Sajnos nem te vagy a Kis Túlélő, Voldemorttal szemben így nem sok esélyed van, de a túlélő ösztönöd neked is erős, mindenképpen ki akarsz jutni valahogy. Hoppanálni innen képtelenség, de a pálcád nálad van, viszont csak egy esélyed van használni. 
Hogyan mászol ki ebből a szorult helyzetből?"

Invidia:
Kedves Írók! 
Sokszor voltam már a kihívás ellenkező oldalán, így pontosan tudom, milyen a kulcsokhoz igazítani egy történetet, milyen határidőre alkotni… És mivel saját magammal szemben mindig is maximalista voltam, így hozzátok sem állok majd másképp. Persze, nem kell félni tőlem sem, hiszen az mindenképp látszik egy történetnél, hogy mennyire adtátok bele a maximumot. 
Műfaj és párosítás tekintetében mindenevő vagyok, a klisékre viszont én is harapok. Mármint ha a kliséket klisésen használják, mert a kreatívan kiforgatott sablonokkal viszont kenyérre lehet kenni. OOC-t viszont nehezen viselem, hacsak nincs jól megalapozva a sztoriban. 
Mellesleg gonosz vagyok, embert eszek, kedvenc zeném a kihívásra írók halálsikolya. Szóval nem kell tartanotok tőlem sem.^^ 

"Szerinted hány Weasley kell egy villanykörte kicseréléséhez? (Az "egy sem, mert varázslók" válasz nem játszik!)"


Gula:
Kedves, felületes, hazug, minden kekeckedéstől mentes kritikáim rendszerint széles mosolyt csalnak az írók arcára, amiért többen is nagyon kedvelnek. Ha nem így lenne, természetesen elriadnék attól, hogy a továbbiakban is megkezdett utamon haladjak, hisz mások rólam alkotott véleménye számomra a legfontosabb – legyen az kritika- vagy történetírás, esetleg az élet bármely más területe. Ebből következően könnyen befolyásolható vagyok; ha az író megfelelő mennyiségű hisztivel reagál a kapott kritikára, akkor nagyon könnyen változtatok a pontjaimon és a véleményemen. 
Nem vagyok következetes. Nem szeretem, ha valaki helyesen ír, és mindig megnyugtat, ha egy-egy sztori hemzseg a hibáktól, ebből is következik, mennyire haszontalannak tartom a bétákat. Utálom az izgalmas sztorikat és a jó írókat, ellentétben az OOC karakterekkel, akikért élek-halok. 
Mindemellett főállású agyhalott vagyok. 
És büszke troll. 

"Mitől repül a repülő? Magyarázd meg Arthur Weasleynek varázslónyelven."


Ira:
A Weasley család elég népes, ebből kifolyólag sok lehetőség rejlik bennük. Bár én alapvetően a romantikus kategóriában olvasgatok és alkotok, attól még bármi jöhet, csak legyen IGÉNYES. Kíváncsi vagyok, hogy az itteni csapatok milyen helyzetekbe hozzák a szereplőket, és hogyan oldják meg a bonyodalmakat az alapszabályok közepette. 
Elég szigorú és őszinte vagyok, szeretem kiemelni a történetek erősségeit és gyengéit, ugyanakkor arra is adok némi rálátást, hogy lehetne kiküszöbölni azt, ami esetleg hibádzik. Ha túl OOC valamelyik Weasley, azt nem szeretem, viszont ha nagyon jó és élvezetes a történet, akkor engem is kenyérre lehet kenni, kiváltképp tudok lelkesedni. Megjegyezném, hogy sok mindent láttam már ezidáig, sok ezer elolvasott szó van mögöttem, úgyhogy tényleg izgatottan várom a fanfictionöket. Minden résztvevőnek sok ihletet és alkotási kedvet, a szervezőknek pedig kitartást kívánok!

"Mi a kedvenc szavad, amit szeretsz kimondani és sokszor is használsz? Melyik az, amit utálsz, és esetleg rá is szólsz a beszélgetőtársadra, hogy a jelenlétedben hanyagolja?"


Acedia:
Eddig még csak a család egyik felével dolgoztam, de jó alapötletnek tartom őket, ezért is vállaltam rögtön szerepet ezen a kihíváson. Remélem, hogy sok történet meglepő lesz, a versenyzők majd elkerülik a nagyon sablonos megoldásokat, mert inkább az OOC, mint a kiszámítható vég. Amit végképpen utálok, és nem kihívásra valónak tartok, az a crossover. Ide elsősorban HP-vel kapcsolatos írásokat várunk, viszont egy crossover csak úgy érthető igazán, ha az olvasó, pontozó mindkét felhasznált fandomot ismeri. Akkor már inkább incest, bár hiába vagyok slasher, a túl sok szex sem a kedvencem egy kihin. 
Szigorúságra főként a személyes vélemény terén lehet nálam számítani, itt nem osztogatom két kézzel a maximum pontot. 
Sok sikert, ihletmanót kívánok Nektek, Kedves Versenyzők!

"Ki az a szereplő az egész regényfolyamból, akivel leginkább azonosulni tudsz? És az ellentettje, ki az, akitől végképp kiver a víz? Ha muszáj volna, tudnál az általad utált, megvetett karakterrel is alkotni? (például ha ő lenne egy adott kulcsszó)"

A zsűri tagjai
(LoWeDrUmAnDbAsS)








Azonban az Olvasóknak, Kritikaíróknak sem kell aggódniuk, hiszen minden vélemény egyformán számít, így továbbra is kérünk Titeket, hogy vegyetek részt a pontozásban, ezzel ringbe szállva a Szerzők Kedvenc Kritikaírójának díjáért!


A hét főbűn képei innen származnak.

2 megjegyzés:

  1. Marha jók lettek ezek a bemutatkozások. Tippelgetek is erősen, hogy melyik kit takar. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A zsűri tagjainak nevében is köszönjük a dicsérő szavakat! :) Szeretettel várunk vissza később is, a pontozásnál és a leleplezésnél egyaránt.

      Törlés